lär känna mig, läs!

Nu är jag jävligt sentimental och sjuk full!
jusst kommit hem efter en helt underbart rolig kväll och kan
verkligen känna att det gett mig något!

Jag ska berätta nått jag jävligt länge velat säga!
Jag har alltid tänkt att alla andra ser mig som den  feta tjejen som
det är så synd om, för att aldrig nån kommer tycka hon e snygg osv!

Men när man är ut en kväll så for man verkligen en "väckarklocka"
Kompisar som jag tycker ser 10000ggr bättre ut än mig, som väger säkert hälften så lite som
jag, kan istället vara avundsjuka
på mig... Jag den stackars feta jäveln som aldrig nån kan tycka e snygg.

När vi står i baren och "killarna" kommer fram och pratar med mig istället för
den "snygga" kompisen, jag fast jag är fet kan utstråla så mycket mer än mina
"snygga" vänner!

Jag har alltid levt på att killar sett mig för min personlighet och inte mitt utsende,
för de har verkligen bettyt mer för mig än att bli sedd för mitt utseende.

Och det har gett mig sånt jävla självförtroende!!! och viisst, jag hade velat gå ner
åtinstonde 20-30kg för att kunna göra saker som jag verkligen tycker om...
För sanningen är att jag gillar att röra på mig, det bästa jag visste var att åka
snowbord, att få känna en sån enorm frihet att bara fara ner för backen, koppla in
mp3 i öronen och bara fara i allt värdens fart ner för backen, ingen kan hindra mig!
ingen bestämmer över mig. MEN bara för att bevisa för er har jag gett upp sånnt.
Ju mer ni tvivlar på er själva, ju mer vill jag visa!

Men ju mer folk sett ner på mig, ju mer folk sagt saker till mig för mig att bara vilja
göra motsattsen. Fast jag ser ut som jag gör har aldrig nån kunnat stoppa mig,
om jag till exempel velat ligga med skolans syggaste kille så har jag gjort det!
Jag vill på nått sätt visa för omvärden, att inte utsidan igentligen betyder NÅTT!

Första gången jag tex såg jonte (min pojkvän och nu varande sambo)
 så tänkte jag "han vill jag ha" jag var 5,5år yngre än han,
jag "tävla" mot en tjej som var smalare, jämn ålder och såg betydligt bättre ut än mig, bodde nära...
Men det var ändå jag som "vann" nu sitter jag här, med killen jag ville vara med, med
han jag ville ha. 

FAST JAG SER UT SOM JAG GÖR!!!


Och fast jag vill gå ner i vikt själv har jag som en spärr... 
Jag vill visa folk att jag som fet/mullig/överviktig kan gå hur långt som hellst, bara med att 
vara den jag är!

Hela den här veckan har jag levt på två måltider "quick diet" och en vanlig mer fettsnål måltid,
jag har käkat morötter istället för att käka en choklad bit och det har gått allldeles utmärkt
till idag, efter att jag som överviktig har fått mer bekräftelse än dom smalaste tjejerna på hela olivers!

Jag vill gå ner i vikt med känner att jag inte kan, jag vill visa er smala, normala, överviktiga, feta, fula,
söta, snygga, yngre, äldre ALLA helt enkelt att man kan få vad man vill om man tror på sig själv,
att mår bra trotts hur man ser ut, trotts man är rik eller fattig, svart eller vit!

ingenting spelar någonroll huvudsaken man tror på sig själv, och det har jag lärt mig gemon tiden!
Det har alltid funnits människor i min omgivnig som velat förbättra mitt utseende och trott att 
dom på samma sätt förbättrar mitt självförtroeende! 

Men sanningen är, att ju mer folk vill de, vill jag bara visa mottsattsen, jag vill visa dom att du kan göra vad
du vill och ändå må toppen! Med en vilja en utstrålnig som visar att du trivs med dig själv!

Jag har stått ut mycket... Mobbning, psykisk misshandel från familje medlemmar och diverse,
men ändå lyckas hålla hakan högre än er, mina FD mobbare ser upp till mig och avundas mig.
Jag, "trotts mina skönhetsfel lyckades ta mig längre än er trotts mitt fula utseende."

Jag vill INGEN illa, splar ingen roll hur illa nån gjort mig, alla MÅSTE få en chans att visa att man kan 
ändra sig... Att man kan och vill visa sitt bättre jag. alla är värde en 1, 2, 3, 4, 5 chans.
Och visar man någon att man vill ge dom det, så vill dom ännu mer visa att dom fan kan!


Så, den dagen ni kan hjälp er själva att nå era mål kan jag lyckas nå mitt!
Jag vill vara smalare och kunna göra allt jag vill, men först måste jag visa er...

VAR NÖJDA MED ER SJÄLVA!



(Man laddar alltid upp bilden man ser bäst ut på, där man se smalast ut....)
MEN det här är JAG! våga visa ert rätta jag... OCH jag är inte snyggast.

Jag orkar inte ljuga nå mer...

Det är det här jag försöker visa er med att vara feta Linnea.


Kopiera gärna det här, länka mig, försök sprida detta!
Jag vill försöka lyckas sprida detta.


VAR FÖR TUSAN NÖJD MED ATTT VARA JUSST DU!

maila mig för mer frågor... [email protected]






 




Kommentarer
Postat av: Malin

Wow vilken text... och du var i fyllan då du skrev det här? Du har ju så jävla rätt med budskapet i texten. Fick mig en liten tankeställare och ska ta mig en liten funderare idag också på saker o ting.



Föressten... vi måste styra upp nå nån dag:)

puss o kram Skumbanan :)

2009-09-27 @ 08:52:40
URL: http://charika.blogg.se/
Postat av: Anneli

Bra skrivet.

Vad härlig du är:)

2009-09-27 @ 10:01:40
Postat av: emma

du har så jävla rätt linnea!

jag har alltid varit avis på dig för att du är en sån stark människa med bra självförtroende.

utsidan betyder ju ingenting, det är personligheten som gör en till en person, ett skal gör inte det.



du har alltid varit den härligaste människan och de kommer du alltid vara, du är underbar! :)

2009-09-27 @ 10:09:31
URL: http://emmoos.blogg.se/
Postat av: Mamma

Starkt skrivet!! Jag älskar dig...men det vet du JU :))

2009-09-27 @ 10:29:54
Postat av: hanna

Härliga tider! men du behöver väl inte va tjock bara för att "bevisa nått" du är ju du oavsett hur du ser ut, Du är ju ALLTID dig själv. baj lav joo<3

2009-09-27 @ 10:43:52
URL: http://unforget.blogg.se/
Postat av: hg

<3<3

2009-09-27 @ 11:29:24
Postat av: jenny

jag håller med hanna! oavsett hur du skulle se ut e du alltid linny, och vi kommer alltid älska dig för att du vore linny. även om du gick omkring med en säck på huvudet liksom.



har alltid beundrat dig för din utstrålning :) du e bäst!

2009-09-27 @ 12:13:56
Postat av: Camilla

Du är så go!!

Sen jag träffat dig tycker jag du har sådan underbar personlighet... Önska jag hade en liten del av ditt sjförtroende.

You go girl!!

2009-09-27 @ 18:58:50
URL: http://slowlykillslove.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Du är bäst Linnea och smartast!!PUSS

2009-09-27 @ 19:10:30
Postat av: Linda

Härlig inställning! :)

2009-09-27 @ 19:14:31
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Zandra "zorro"

Du är den häftigaste människan jag träffat på denna jord och du har helt rätt! :)

2009-09-28 @ 12:04:24
Postat av: lirre

Du är så kung på att skiva linny!<3

2009-09-29 @ 15:12:48
URL: http://liiiinnmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0